İBB’NİN TAKSİ ÖNERİSİ 9. KEZ REDDEDİLDİ

YEREL YÖNETİMLER 01.10.2021 - 07:25, Güncelleme: 29.12.2022 - 15:30 1448+ kez okundu.
 

İBB’NİN TAKSİ ÖNERİSİ 9. KEZ REDDEDİLDİ

İBB’nin İstanbul’daki taksi sorununu çözmek için UKOME gündemine getirdiği yeni taksi sistemi ve buna bağlı 1.000 yeni taksi plakası önerisi, oy çokluğuyla 9. kez reddedildi. T
İBB’NİN TAKSİ ÖNERİSİ 9. KEZ REDDEDİLDİ   İBB’nin İstanbul’daki taksi sorununu çözmek için UKOME gündemine getirdiği yeni taksi sistemi ve buna bağlı 1.000 yeni taksi plakası önerisi, oy çokluğuyla 9. kez reddedildi. Toplantıyı yöneten İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar, 153 Çözüm Merkezi’ne gelen şikayetlerin büyük çoğunluğun taksilerle ilgili olduğunu belirterek, “Sokaktaki insanların şikayetlerinin büyük çoğunluğu taksilerden. Toplumun sözünü dinleyenler olarak, bu çığlığı 8 kere, 18 kere, sorunu çözene kadar gündeme getireceğiz” dedi. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir de İTÜ raporuna göre Temmuz ayından sonra taksilerin doluluk oranının yüzde 91’e yükseldiğini açıkladı. Eylül ayı UKOME toplantısı, İBB Genel Sekreteri CanAkın Çağlar’ın yönetiminde İBB Çırpıcı Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi.Toplantıda, İBB tarafından işletilecek yeni taksi sistemi ve buna bağlı 1.000yeni taksi plakası önerisi 9. kez ele alındı. ÇAĞLAR:“SORUNU ÇÖZENE KADAR GÜNDEME GETİRECEĞİZ” İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar, İBB’nin 153 Çözüm Merkezi’ne gelenşikayetlerin büyük çoğunluğun taksilerle ilgili olduğunu, sokaktakivatandaşların şikayetlerinin de bu yönde olduğunu tespit ettiklerinibelirterek, “Toplumun sözünü dinleyenler olarak, bu çığlığı 8 kere, 18 kere,sorunu çözene kadar gündeme getireceğiz. Her şeyi konuşuyoruz, bugüne kadarhiçbir konuyu konuşmaktan kaçınmadık. Toplu taşımanın ana omurgası metrodur. Biz başladığımızda İstanbul’daki 10 metro şantiyesinin 8’i durmuştu. Geçmişteyıllık ortalamada 5 km metro yapılmış. Biz 10 metro inşaatımızla yılda 20 kmmetro bitirmeyi hedefliyoruz. Metrolarla ilgili kredi taleplerimiz aylarcamecliste bekletildi, İTaksi yönergesinde olduğu gibi. Otobüsleri yenilemek içinmeclisten onay aldık. Bu sefer Ankara’dan 10 aydır onay alamadık. Bu izinlerialamamaktan dolayı şu anda öz kaynaklarımızla 160 otobüs alıyoruz. Yeni taksisisteminden İBB’nin bir kazanç sağlamasını amaçlamıyoruz. Projemizi, taksisisteminin rehabilitasyonu için iyi bir örnek olması adına ısrarla gündemetaşıyoruz” diye konuştu. İBB Ulaşım ve Çevreden Sorumlu Genel SekreterYardımcısı İbrahim Orhan Demir de İstanbul Taksiciler Odası’nın pandemisonrasında rapor hazırlattığı İTÜ’nün aynı biriminden aynı bilimsel yöntemleyeni bir rapor istediklerini ve taksilerin doluluk oranının yüzde 91’eyükseldiğinin tespit edildiğini söyledi. Şu bilgileri verdi: DEMİR:“TAKSİLERİN KALİTESİNİ ARTTIRMAYI AMAÇLIYORUZ” “Bir taksi 7 özel aracı trafikten çekiyor. 17 bin 394 taksinin yüzde 85’indeİ Taksi uygulaması var. Yani dijitalleşme var. İstanbul Taksiciler Odası’nayazılan İTÜ raporunda, pandemi sonrasındaki süreç değerlendirilmiştir. Aynıkuruluştan son verilerini istedik. Toplu ulaşımda pandemi öncesi günlük 7,5milyon yolculuk oluyordu. Şu anda 6 milyon civarında. Yani İstanbullularınyüzde 20’si özel araçlarına veya taksilere kaçtı. İTÜ’de Taksiciler Odamızınpandeminin hemen sonrasında rapor hazırlattığı aynı birim bize de yeni birrapor hazırladı. Raporda, 2020 Şubat ayında yüzde 47, Kasım ayında yüzde 40olan taksi doluluk oranının, 1 Temmuz öncesinde yüzde 83’e, sonrasında iseyüzde 91’e çıktığı görülüyor. Bunu zaten herkes gözlüyor. Valilik de gözlüyor.Bakanlık taksileri denetlenmesine ilişkin bir genelge yayınlamıştı. BugünValilik de vatandaşlardan gelen talep ve şikayetler üzerine taksilerindenetlenmesine ilişkin bir emir yayınladı. İstanbul’un gerçekten 5 bin taksiyeihtiyacı var. Olumlu oy kullanılmasını bekliyorum. Bu projeyle, İstanbullularataksinin gerçekten nasıl olması gerektiğini göstermeyi, taksilerin kalitesiniartırmayı ve şoförlerin özlük haklarını iyileştirmeyi amaçlıyoruz.” Toplantıda yapılan diğer değerlendirmelerin ardındanoylamaya sunulan yeni taksi sistemi ve bin yeni taksi önerisi, bakanlıktemsilcileri ile İstanbul Taksiciler Odası temsilcisinin oy çokluğuyla 9. kezreddedildi. DENİZTAKSİ ÜCRETİ DE BELİRLENDİ UKOME toplantısında, İstanbul’da Ekim ayında hizmet vermeye başlayacak deniztaksilerin ücreti de belirlendi. İBB iştiraki ŞEHİR HATLARI AŞ’nin teklifiolan; ilk mil için 100 TL, 1-4 mil arası, mil başına 75 TL, 4-8 mil arası, milbaşına 60 TL, 8 milden sonra, mil başına 48 TL şeklindeki önerisi, oyçokluğuyla onaylandı. Karara göre; Mavi Marmara, Turyol, YUPİ Deniz Taksi’ninişleteceği taksilerde de bu ücret tarifesi kullanılacak. ELEKTRİKLİSKUTERLAR HER YERE BIRAKILAMAYACAK   Toplantıda, Elektrikli Skuter Park Yasak Alanları ise oy birliğiyle belirlendi. Buna göre: Cumhurbaşkanlığına ait binalara 100 metre mesafeiçerisinde, askeri güvenlik ve yasak bölgeleri giriş ve çıkış kapılarına 20metre, askeri güvenlik ve yasak bölgeleri sınırlarına (Beton Duvar, , Tel Örgü vb.)10 metre mesafe içerisinde, emniyet birimlerine, diplomatik temsilciliklere aitbinalar ile cezaevlerinin giriş ve çıkış kapılarına 20 metre mesafe içerisinde, tramvay hatlarına 2.5 metre mesafe içerisinde, metro istasyonlarınıngirişlerine 5 metre mesafe içerisinde, saray ve kasırların duvarlarına, tarihisurlar ve kapılara, sağlık kurumlarının giriş-çıkışlarına, okulgiriş-çıkışlarına, itfaiye binalarının giriş-çıkışlarına, kamu binalarınıngiriş-çıkışlarına, yaya geçitlerine, engelli rampalarına, engelli yollarıüzerine, toplu taşıma duraklarına ve yangın musluklarına e-skuter araçlarınınpark etmesi yasaklandı. Ayrıca, e-skuter araçları ile tramvay ve metrobüsyollarına girilemeyecek.
İBB’nin İstanbul’daki taksi sorununu çözmek için UKOME gündemine getirdiği yeni taksi sistemi ve buna bağlı 1.000 yeni taksi plakası önerisi, oy çokluğuyla 9. kez reddedildi. T

İBB’NİN TAKSİ ÖNERİSİ 9. KEZ REDDEDİLDİ

 

İBB’nin İstanbul’daki taksi sorununu çözmek için UKOME

gündemine getirdiği yeni taksi sistemi ve buna bağlı 1.000

yeni taksi plakası önerisi, oy çokluğuyla 9. kez reddedildi.

Toplantıyı yöneten İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar,

153 Çözüm Merkezi’ne gelen şikayetlerin büyük çoğunluğun

taksilerle ilgili olduğunu belirterek, “Sokaktaki insanların şikayetlerinin

büyük çoğunluğu taksilerden. Toplumun sözünü dinleyenler olarak,

bu çığlığı 8 kere, 18 kere, sorunu çözene kadar gündeme getireceğiz” dedi.

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir de İTÜ raporuna göre

Temmuz ayından sonra taksilerin doluluk oranının yüzde 91’e yükseldiğini açıkladı.

Eylül ayı UKOME toplantısı, İBB Genel Sekreteri CanAkın Çağlar’ın yönetiminde

İBB Çırpıcı Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi.Toplantıda,

İBB tarafından işletilecek yeni taksi sistemi ve buna bağlı

1.000yeni taksi plakası önerisi 9. kez ele alındı.

ÇAĞLAR:“SORUNU ÇÖZENE KADAR GÜNDEME GETİRECEĞİZ”

İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar, İBB’nin 153 Çözüm

Merkezi’ne gelenşikayetlerin büyük çoğunluğun taksilerle

ilgili olduğunu, sokaktakivatandaşların şikayetlerinin de bu yönde

olduğunu tespit ettiklerinibelirterek, “Toplumun sözünü dinleyenler

olarak, bu çığlığı 8 kere, 18 kere,sorunu çözene kadar gündeme

getireceğiz. Her şeyi konuşuyoruz, bugüne kadarhiçbir konuyu

konuşmaktan kaçınmadık. Toplu taşımanın ana omurgası metrodur.

Biz başladığımızda İstanbul’daki 10 metro şantiyesinin 8’i durmuştu.

Geçmişteyıllık ortalamada 5 km metro yapılmış. Biz 10 metro inşaatımızla

yılda 20 kmmetro bitirmeyi hedefliyoruz. Metrolarla ilgili kredi taleplerimiz

aylarcamecliste bekletildi, İTaksi yönergesinde olduğu gibi. Otobüsleri

yenilemek içinmeclisten onay aldık. Bu sefer Ankara’dan 10 aydır onay alamadık.

Bu izinlerialamamaktan dolayı şu anda öz kaynaklarımızla

160 otobüs alıyoruz. Yeni taksisisteminden İBB’nin bir kazanç sağlamasını

amaçlamıyoruz. Projemizi, taksisisteminin rehabilitasyonu için iyi bir örnek

olması adına ısrarla gündemetaşıyoruz” diye konuştu.

İBB Ulaşım ve Çevreden Sorumlu Genel SekreterYardımcısı İbrahim Orhan Demir de

İstanbul Taksiciler Odası’nın pandemisonrasında rapor hazırlattığı

İTÜ’nün aynı biriminden aynı bilimsel yöntemleyeni bir rapor istediklerini

ve taksilerin doluluk oranının yüzde 91’eyükseldiğinin tespit edildiğini söyledi.

Şu bilgileri verdi:

DEMİR:“TAKSİLERİN KALİTESİNİ ARTTIRMAYI AMAÇLIYORUZ”

“Bir taksi 7 özel aracı trafikten çekiyor. 17 bin 394 taksinin yüzde 85’indeİ

Taksi uygulaması var. Yani dijitalleşme var. İstanbul Taksiciler Odası’nayazılan

İTÜ raporunda, pandemi sonrasındaki süreç değerlendirilmiştir.

Aynıkuruluştan son verilerini istedik. Toplu ulaşımda pandemi öncesi günlük

7,5milyon yolculuk oluyordu. Şu anda 6 milyon civarında.

Yani İstanbullularınyüzde 20’si özel araçlarına veya taksilere kaçtı.

İTÜ’de Taksiciler Odamızınpandeminin hemen sonrasında

rapor hazırlattığı aynı birim bize de yeni birrapor hazırladı.

Raporda, 2020 Şubat ayında yüzde 47, Kasım ayında yüzde 40olan

taksi doluluk oranının, 1 Temmuz öncesinde yüzde 83’e,

sonrasında iseyüzde 91’e çıktığı görülüyor. Bunu zaten herkes gözlüyor.

Valilik de gözlüyor.Bakanlık taksileri denetlenmesine ilişkin bir genelge yayınlamıştı.

BugünValilik de vatandaşlardan gelen talep ve şikayetler

üzerine taksilerindenetlenmesine ilişkin bir emir yayınladı.

İstanbul’un gerçekten 5 bin taksiyeihtiyacı var. Olumlu oy kullanılmasını

bekliyorum. Bu projeyle, İstanbullularataksinin gerçekten nasıl olması

gerektiğini göstermeyi, taksilerin kalitesiniartırmayı ve şoförlerin özlük

haklarını iyileştirmeyi amaçlıyoruz.”

Toplantıda yapılan diğer değerlendirmelerin ardındanoylamaya sunulan

yeni taksi sistemi ve bin yeni taksi önerisi, bakanlıktemsilcileri ile İstanbul

Taksiciler Odası temsilcisinin oy çokluğuyla 9. kezreddedildi.

DENİZTAKSİ ÜCRETİ DE BELİRLENDİ

UKOME toplantısında, İstanbul’da Ekim ayında hizmet vermeye başlayacak

deniztaksilerin ücreti de belirlendi. İBB iştiraki ŞEHİR HATLARI AŞ’nin teklifiolan;

ilk mil için 100 TL, 1-4 mil arası, mil başına 75 TL, 4-8 mil arası, milbaşına 60 TL,

8 milden sonra, mil başına 48 TL şeklindeki önerisi, oyçokluğuyla onaylandı.

Karara göre; Mavi Marmara, Turyol, YUPİ Deniz Taksi’ninişleteceği

taksilerde de bu ücret tarifesi kullanılacak.

ELEKTRİKLİSKUTERLAR HER YERE BIRAKILAMAYACAK

 

Toplantıda, Elektrikli Skuter Park Yasak Alanları ise oy birliğiyle belirlendi.

Buna göre: Cumhurbaşkanlığına ait binalara 100 metre mesafeiçerisinde,

askeri güvenlik ve yasak bölgeleri giriş ve çıkış kapılarına 20metre,

askeri güvenlik ve yasak bölgeleri sınırlarına (Beton Duvar, ,

Tel Örgü vb.)10 metre mesafe içerisinde, emniyet birimlerine,

diplomatik temsilciliklere aitbinalar ile cezaevlerinin

giriş ve çıkış kapılarına 20 metre mesafe içerisinde,

tramvay hatlarına 2.5 metre mesafe içerisinde, metro istasyonlarınıngirişlerine

5 metre mesafe içerisinde, saray ve kasırların duvarlarına,

tarihisurlar ve kapılara, sağlık kurumlarının giriş-çıkışlarına,

okulgiriş-çıkışlarına, itfaiye binalarının giriş-çıkışlarına,

kamu binalarınıngiriş-çıkışlarına, yaya geçitlerine,

engelli rampalarına, engelli yollarıüzerine, toplu taşıma

duraklarına ve yangın musluklarına e-skuter

araçlarınınpark etmesi yasaklandı. Ayrıca, e-skuter

araçları ile tramvay ve metrobüsyollarına girilemeyecek.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve katilimcimaltepe.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.