İBB’NİN TAKSİ ÖNERİSİ 9. KEZ REDDEDİLDİ
İBB’NİN TAKSİ ÖNERİSİ 9. KEZ REDDEDİLDİ
İBB’nin İstanbul’daki taksi sorununu çözmek için UKOME gündemine getirdiği yeni taksi sistemi ve buna bağlı 1.000 yeni taksi plakası önerisi, oy çokluğuyla 9. kez reddedildi. T
İBB’NİN TAKSİ ÖNERİSİ 9. KEZ REDDEDİLDİ
İBB’nin İstanbul’daki taksi sorununu çözmek için UKOME
gündemine getirdiği yeni taksi sistemi ve buna bağlı 1.000
yeni taksi plakası önerisi, oy çokluğuyla 9. kez reddedildi.
Toplantıyı yöneten İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar,
153 Çözüm Merkezi’ne gelen şikayetlerin büyük çoğunluğun
taksilerle ilgili olduğunu belirterek, “Sokaktaki insanların şikayetlerinin
büyük çoğunluğu taksilerden. Toplumun sözünü dinleyenler olarak,
bu çığlığı 8 kere, 18 kere, sorunu çözene kadar gündeme getireceğiz” dedi.
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir de İTÜ raporuna göre
Temmuz ayından sonra taksilerin doluluk oranının yüzde 91’e yükseldiğini açıkladı.
Eylül ayı UKOME toplantısı, İBB Genel Sekreteri CanAkın Çağlar’ın yönetiminde
İBB Çırpıcı Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi.Toplantıda,
İBB tarafından işletilecek yeni taksi sistemi ve buna bağlı
1.000yeni taksi plakası önerisi 9. kez ele alındı.
ÇAĞLAR:“SORUNU ÇÖZENE KADAR GÜNDEME GETİRECEĞİZ”
İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar, İBB’nin 153 Çözüm
Merkezi’ne gelenşikayetlerin büyük çoğunluğun taksilerle
ilgili olduğunu, sokaktakivatandaşların şikayetlerinin de bu yönde
olduğunu tespit ettiklerinibelirterek, “Toplumun sözünü dinleyenler
olarak, bu çığlığı 8 kere, 18 kere,sorunu çözene kadar gündeme
getireceğiz. Her şeyi konuşuyoruz, bugüne kadarhiçbir konuyu
konuşmaktan kaçınmadık. Toplu taşımanın ana omurgası metrodur.
Biz başladığımızda İstanbul’daki 10 metro şantiyesinin 8’i durmuştu.
Geçmişteyıllık ortalamada 5 km metro yapılmış. Biz 10 metro inşaatımızla
yılda 20 kmmetro bitirmeyi hedefliyoruz. Metrolarla ilgili kredi taleplerimiz
aylarcamecliste bekletildi, İTaksi yönergesinde olduğu gibi. Otobüsleri
yenilemek içinmeclisten onay aldık. Bu sefer Ankara’dan 10 aydır onay alamadık.
Bu izinlerialamamaktan dolayı şu anda öz kaynaklarımızla
160 otobüs alıyoruz. Yeni taksisisteminden İBB’nin bir kazanç sağlamasını
amaçlamıyoruz. Projemizi, taksisisteminin rehabilitasyonu için iyi bir örnek
olması adına ısrarla gündemetaşıyoruz” diye konuştu.
İBB Ulaşım ve Çevreden Sorumlu Genel SekreterYardımcısı İbrahim Orhan Demir de
İstanbul Taksiciler Odası’nın pandemisonrasında rapor hazırlattığı
İTÜ’nün aynı biriminden aynı bilimsel yöntemleyeni bir rapor istediklerini
ve taksilerin doluluk oranının yüzde 91’eyükseldiğinin tespit edildiğini söyledi.
Şu bilgileri verdi:
DEMİR:“TAKSİLERİN KALİTESİNİ ARTTIRMAYI AMAÇLIYORUZ”
“Bir taksi 7 özel aracı trafikten çekiyor. 17 bin 394 taksinin yüzde 85’indeİ
Taksi uygulaması var. Yani dijitalleşme var. İstanbul Taksiciler Odası’nayazılan
İTÜ raporunda, pandemi sonrasındaki süreç değerlendirilmiştir.
Aynıkuruluştan son verilerini istedik. Toplu ulaşımda pandemi öncesi günlük
7,5milyon yolculuk oluyordu. Şu anda 6 milyon civarında.
Yani İstanbullularınyüzde 20’si özel araçlarına veya taksilere kaçtı.
İTÜ’de Taksiciler Odamızınpandeminin hemen sonrasında
rapor hazırlattığı aynı birim bize de yeni birrapor hazırladı.
Raporda, 2020 Şubat ayında yüzde 47, Kasım ayında yüzde 40olan
taksi doluluk oranının, 1 Temmuz öncesinde yüzde 83’e,
sonrasında iseyüzde 91’e çıktığı görülüyor. Bunu zaten herkes gözlüyor.
Valilik de gözlüyor.Bakanlık taksileri denetlenmesine ilişkin bir genelge yayınlamıştı.
BugünValilik de vatandaşlardan gelen talep ve şikayetler
üzerine taksilerindenetlenmesine ilişkin bir emir yayınladı.
İstanbul’un gerçekten 5 bin taksiyeihtiyacı var. Olumlu oy kullanılmasını
bekliyorum. Bu projeyle, İstanbullularataksinin gerçekten nasıl olması
gerektiğini göstermeyi, taksilerin kalitesiniartırmayı ve şoförlerin özlük
haklarını iyileştirmeyi amaçlıyoruz.”
Toplantıda yapılan diğer değerlendirmelerin ardındanoylamaya sunulan
yeni taksi sistemi ve bin yeni taksi önerisi, bakanlıktemsilcileri ile İstanbul
Taksiciler Odası temsilcisinin oy çokluğuyla 9. kezreddedildi.
DENİZTAKSİ ÜCRETİ DE BELİRLENDİ
UKOME toplantısında, İstanbul’da Ekim ayında hizmet vermeye başlayacak
deniztaksilerin ücreti de belirlendi. İBB iştiraki ŞEHİR HATLARI AŞ’nin teklifiolan;
ilk mil için 100 TL, 1-4 mil arası, mil başına 75 TL, 4-8 mil arası, milbaşına 60 TL,
8 milden sonra, mil başına 48 TL şeklindeki önerisi, oyçokluğuyla onaylandı.
Karara göre; Mavi Marmara, Turyol, YUPİ Deniz Taksi’ninişleteceği
taksilerde de bu ücret tarifesi kullanılacak.
ELEKTRİKLİSKUTERLAR HER YERE BIRAKILAMAYACAK
Toplantıda, Elektrikli Skuter Park Yasak Alanları ise oy birliğiyle belirlendi.
Buna göre: Cumhurbaşkanlığına ait binalara 100 metre mesafeiçerisinde,
askeri güvenlik ve yasak bölgeleri giriş ve çıkış kapılarına 20metre,
askeri güvenlik ve yasak bölgeleri sınırlarına (Beton Duvar, ,
Tel Örgü vb.)10 metre mesafe içerisinde, emniyet birimlerine,
diplomatik temsilciliklere aitbinalar ile cezaevlerinin
giriş ve çıkış kapılarına 20 metre mesafe içerisinde,
tramvay hatlarına 2.5 metre mesafe içerisinde, metro istasyonlarınıngirişlerine
5 metre mesafe içerisinde, saray ve kasırların duvarlarına,
tarihisurlar ve kapılara, sağlık kurumlarının giriş-çıkışlarına,
okulgiriş-çıkışlarına, itfaiye binalarının giriş-çıkışlarına,
kamu binalarınıngiriş-çıkışlarına, yaya geçitlerine,
engelli rampalarına, engelli yollarıüzerine, toplu taşıma
duraklarına ve yangın musluklarına e-skuter
araçlarınınpark etmesi yasaklandı. Ayrıca, e-skuter
araçları ile tramvay ve metrobüsyollarına girilemeyecek.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.