Maltepe Başıbüyük'deki kamyon terörüne kim dur diyecek?

YEREL YÖNETİMLER (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 21.06.2018 - 00:36, Güncelleme: 29.12.2022 - 15:30 2807+ kez okundu.
 

Maltepe Başıbüyük'deki kamyon terörüne kim dur diyecek?

Maltepe Başıbüyük'deki kamyon terörüne kim dur diyecek? İstanbul’un  ilçesi Maltepe Başıbüyük mahallesin’de yaşanan hafriyat kamyonu terörü vatandaşları adeta canından bezdir di. Mahalle halkı her an ölümlü bir kaza olabileceği uyarısını yaptı. Başıbüyük’de uzun zamandır hafriyat kamyonlarınin mahalle aralarında geçmesine tepki dinmek bilmiyor. Maltepe'nin çeşitli bölgelerinden aldıkları hafriyat ve inşaat molozlarını Başıbüyük mahallesindeki dar sokak ve caddelerden geçerek hafriyat döküm alanlarına taşıyan kamyonların mahalle içerisinden geçmeleri vatandaşları çileden çıkarmaya devam ediyor. Hiçbir önlem alınmıyor Hafriyat kamyonlarının daha önce  Başıbüyük mahallesi ilköğretim okulunun önünden geçen ve olası bir kazaya sebep olabilecek hafriyat kamyonlarının güzergahının değişmesi için eylem yaptı.Mahalle muhtarı Ayhan Karpuz, mahalle dernekleri,vatandaşlar ve Öğrencilerin de katıldığı eylemde okul yolunu kullanmalarına tepki gösteren vatandaşlar, kamyonların yolunu keserek eylem yapmışlar,gerekli mercilere müracat etmişlerdi fakat 13 Kasım 2017 tarihinden beri bir snuç elde edilmedi kamyon tererü Başıbüyük mahallesinde hiç durmadan tam gaz devam ediyor.Başıbüyük'de yaşayan vatandaşlar denetimsiz bir biçimde mahalle içinden geçen kamyonculara tepkisini önünü keserek gösteriyor.  Dakikada 10 kamyon Başıbüyük Merkezdeki yolların kasislerle dolu olması ve yolların zeminini bozuk olmasından dolayı dakikada 10 kamyonun geçmesi ile huzurlarının kalmadığını dile getiren bölge halkı 7 gün 24 saat çalışan kamyonlardan dolayı her saniye evlerinde deprem yaşadıklarını hatırlatarak, ölümcül kazaların yaşanabileceği uyarısında bulundu. Vatandaşlar sorunun çözmediği taktirde sokağa inerek eylem yapacaklarını belirtti. Belediye çözüm üretemiyor Konu hakkında gazetemize açıklamada bulunan vatandaşlar defalarca yetkililere müracaat ettiklerini, ancak yetkililerden hiç kimsenin soruna çözüm bulmak için inisiyatif kullanmadığını belirtti.  HANGİ KURUMLAR YETKİLİ? Peki, araçların denetlenmesi hangi birimin sorumluluğunda? Karayolları Trafik Kanununa göre bu konuda yetkili kılınan bir takım kurul ve kuruluşlar bulunuyor. Emniyet Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, il ve ilçe belediyeleri de bu kurumlardan biri. Kanuna göre araçlarda bulundurulması gerekli belge ve gereçleri, sürücüleri ve bunlara ait belgeleri, sürücülerin ve karayolunu kullanan diğer kişilerin kurallara uyup uymadığını, trafik düzenlemelerinin ve çeşitli tesislerin bu kanun hükümlerine uygun olup olmadığını denetlemek Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı trafik ekiplerinin sorumluluğunda. Karayolları Genel Müdürlüğü de yapım ve bakımından sorumlu olduğu karayollarında, İçişleri Bakanlığı’nın uygun görüşünü almak koşuluyla hız sınırlarının üstünde veya altında hız sınırlarını belirlemek ve işaretlemekle sorumlu. Müdürlük aynı zamanda trafik kazalarının oluş nedenlerine göre verileri hazırlamak ve karayollarında, gerekli önleyici teknik tedbirleri almak veya aldırma konusunda yetkili. Belediyelerin yetki ve sorumlulukları ise yapım ve bakımından sorumlu olduğu yolların trafik düzeniyle güvenliğini sağlamak üzere bu konuda gerekli tedbirleri almakla sınırlı. Bu görevlerin arasında kavşaklara ve yerlere trafik ışıklı işaretleri, işaret levhaları koymak ve yer işaretlemeleri yapmak, karayolu yapısında ve üzerinde yapılacak çalışmalarda gerekli tedbirleri almak, aldırmak ve denetlemek ve trafik için tehlike teşkil eden engelleri gece veya gündüze göre kolayca görülebilecek şekilde işaretlemek veya ortadan kaldırmak yer alıyor. HIZ SINIRI AŞILIYOR Karayolları Genel Müdürlüğü’nce belirlenen ve araçların uyması gereken yasal hız sınırı yerleşim yerlerinde kamyonlar için 50 km. Ancak trafik raporlarına göre sürücülerin belirlenen hız sınırını genellikle aştığı görülüyor. Hız sınırını aşan sürücülerin tespitini yapmak ve ceza kesmek trafik polisinin sorumluluğunda. Belediyelerin ise karayollarında seyreden motorlu taşıtları denetleme ve ceza yazma yetkisi bulunmuyor. Türkiye Trafik Eğitimini Geliştirme ve Kazaları Önleme Vakfı’nın verilerine göre, Türkiye’de meydana gelen kazaların yüzde 90’ından fazlası insan hatasından kaynaklanıyor.  Türkiye kaza istatistikleri bakımından dünyada en çok kazaya maruz kalınan ülkeler arasında yer alıyor. 2016 yılı itibarı ile 185 bin 128 ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası meydana geldi. Bu trafik kazaları sonucunda 7 bin 300 kişi hayatını kaybetti.  303 bin 812 kişi ise yaralandı. Kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları yüzde 89,6 oranında. HAFTA SONU ÇALIŞMALARI YASAK 2010 yılında İstanbul Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafında getirilen uygulamaya göre ağır tonajlı araçların sabah 06.00 – 10.00 ile akşamüstü 16.00 – 22.00 saatleri arasında trafiğe çıkışları yasaklandı. Tehlikeli madde taşıyan araçların geçişine ise sadece gece 02.00 – 06.00 saatleri arasında izin veriliyor.
Maltepe Başıbüyük'deki kamyon terörüne kim dur diyecek? İstanbul’un  ilçesi Maltepe Başıbüyük mahallesin’de yaşanan hafriyat kamyonu terörü vatandaşları adeta canından bezdir di. Mahalle halkı her an ölümlü bir kaza olabileceği uyarısını yaptı. Başıbüyük’de uzun zamandır hafriyat kamyonlarınin mahalle aralarında geçmesine tepki dinmek bilmiyor. Maltepe'nin çeşitli bölgelerinden aldıkları hafriyat ve inşaat molozlarını Başıbüyük mahallesindeki dar sokak ve caddelerden geçerek hafriyat döküm alanlarına taşıyan kamyonların mahalle içerisinden geçmeleri vatandaşları çileden çıkarmaya devam ediyor. Hiçbir önlem alınmıyor Hafriyat kamyonlarının daha önce  Başıbüyük mahallesi ilköğretim okulunun önünden geçen ve olası bir kazaya sebep olabilecek hafriyat kamyonlarının güzergahının değişmesi için eylem yaptı.Mahalle muhtarı Ayhan Karpuz, mahalle dernekleri,vatandaşlar ve Öğrencilerin de katıldığı eylemde okul yolunu kullanmalarına tepki gösteren vatandaşlar, kamyonların yolunu keserek eylem yapmışlar,gerekli mercilere müracat etmişlerdi fakat 13 Kasım 2017 tarihinden beri bir snuç elde edilmedi kamyon tererü Başıbüyük mahallesinde hiç durmadan tam gaz devam ediyor.Başıbüyük'de yaşayan vatandaşlar denetimsiz bir biçimde mahalle içinden geçen kamyonculara tepkisini önünü keserek gösteriyor.  Dakikada 10 kamyon Başıbüyük Merkezdeki yolların kasislerle dolu olması ve yolların zeminini bozuk olmasından dolayı dakikada 10 kamyonun geçmesi ile huzurlarının kalmadığını dile getiren bölge halkı 7 gün 24 saat çalışan kamyonlardan dolayı her saniye evlerinde deprem yaşadıklarını hatırlatarak, ölümcül kazaların yaşanabileceği uyarısında bulundu. Vatandaşlar sorunun çözmediği taktirde sokağa inerek eylem yapacaklarını belirtti. Belediye çözüm üretemiyor Konu hakkında gazetemize açıklamada bulunan vatandaşlar defalarca yetkililere müracaat ettiklerini, ancak yetkililerden hiç kimsenin soruna çözüm bulmak için inisiyatif kullanmadığını belirtti.  HANGİ KURUMLAR YETKİLİ? Peki, araçların denetlenmesi hangi birimin sorumluluğunda? Karayolları Trafik Kanununa göre bu konuda yetkili kılınan bir takım kurul ve kuruluşlar bulunuyor. Emniyet Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, il ve ilçe belediyeleri de bu kurumlardan biri. Kanuna göre araçlarda bulundurulması gerekli belge ve gereçleri, sürücüleri ve bunlara ait belgeleri, sürücülerin ve karayolunu kullanan diğer kişilerin kurallara uyup uymadığını, trafik düzenlemelerinin ve çeşitli tesislerin bu kanun hükümlerine uygun olup olmadığını denetlemek Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı trafik ekiplerinin sorumluluğunda. Karayolları Genel Müdürlüğü de yapım ve bakımından sorumlu olduğu karayollarında, İçişleri Bakanlığı’nın uygun görüşünü almak koşuluyla hız sınırlarının üstünde veya altında hız sınırlarını belirlemek ve işaretlemekle sorumlu. Müdürlük aynı zamanda trafik kazalarının oluş nedenlerine göre verileri hazırlamak ve karayollarında, gerekli önleyici teknik tedbirleri almak veya aldırma konusunda yetkili. Belediyelerin yetki ve sorumlulukları ise yapım ve bakımından sorumlu olduğu yolların trafik düzeniyle güvenliğini sağlamak üzere bu konuda gerekli tedbirleri almakla sınırlı. Bu görevlerin arasında kavşaklara ve yerlere trafik ışıklı işaretleri, işaret levhaları koymak ve yer işaretlemeleri yapmak, karayolu yapısında ve üzerinde yapılacak çalışmalarda gerekli tedbirleri almak, aldırmak ve denetlemek ve trafik için tehlike teşkil eden engelleri gece veya gündüze göre kolayca görülebilecek şekilde işaretlemek veya ortadan kaldırmak yer alıyor. HIZ SINIRI AŞILIYOR Karayolları Genel Müdürlüğü’nce belirlenen ve araçların uyması gereken yasal hız sınırı yerleşim yerlerinde kamyonlar için 50 km. Ancak trafik raporlarına göre sürücülerin belirlenen hız sınırını genellikle aştığı görülüyor. Hız sınırını aşan sürücülerin tespitini yapmak ve ceza kesmek trafik polisinin sorumluluğunda. Belediyelerin ise karayollarında seyreden motorlu taşıtları denetleme ve ceza yazma yetkisi bulunmuyor. Türkiye Trafik Eğitimini Geliştirme ve Kazaları Önleme Vakfı’nın verilerine göre, Türkiye’de meydana gelen kazaların yüzde 90’ından fazlası insan hatasından kaynaklanıyor.  Türkiye kaza istatistikleri bakımından dünyada en çok kazaya maruz kalınan ülkeler arasında yer alıyor. 2016 yılı itibarı ile 185 bin 128 ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası meydana geldi. Bu trafik kazaları sonucunda 7 bin 300 kişi hayatını kaybetti.  303 bin 812 kişi ise yaralandı. Kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları yüzde 89,6 oranında. HAFTA SONU ÇALIŞMALARI YASAK 2010 yılında İstanbul Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafında getirilen uygulamaya göre ağır tonajlı araçların sabah 06.00 – 10.00 ile akşamüstü 16.00 – 22.00 saatleri arasında trafiğe çıkışları yasaklandı. Tehlikeli madde taşıyan araçların geçişine ise sadece gece 02.00 – 06.00 saatleri arasında izin veriliyor.
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve katilimcimaltepe.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.