Pasaport ve Sürücü Belgelerine İlişkin İş ve İşlemlerin Devir Töreni gerçekleştirildi

YEREL YÖNETİMLER (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 29.03.2018 - 22:42, Güncelleme: 29.12.2022 - 15:30 1521+ kez okundu.
 

Pasaport ve Sürücü Belgelerine İlişkin İş ve İşlemlerin Devir Töreni gerçekleştirildi

Pasaport ve Sürücü Belgelerine İlişkin İş ve İşlemlerin Devir Töreni gerçekleştirildi İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun katılımlarıyla Pasaport ve Sürücü Belgelerine İlişkin İş ve İşlemlerin Devir Töreni gerçekleştirildi Pasaport ve Sürücü Belgeleri İşlemlerinin Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne devri ile ilgili bir tören gerçekleştirildi. Törene, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı Muhterem İnce, Emniyet Genel Müdürü Selami Altınok, Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Arif Çetin, Sahil Güvenlik Komutan Vekili Tuğamiral Bülent Olcay, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Sinan Güler ve Genel Müdürlüklerin üst düzey yöneticileri katıldı. İçişleri Bakanı Soylu törende yaptığı konuşmada, “Bu değişiklik sayesinde hem vatandaşımızın daha hızlı hizmet almasını temin ediyoruz, hem de emniyet teşkilatımızın büro işi yükünü azaltarak asli görevi olan kolluk hizmetlerine daha fazla enerji ve kapasite ayırmasını temin etmiş oluyoruz. Yapılan bu düzenlemeyle pasaport başvuru noktası 503 merkezden 761 merkeze, sürücü belgesi başvuru noktası ise 596 merkezden 690 merkeze çıkmış olacak. Yani vatandaşımızın pasaport ve ehliyet alma noktalarına erişebilirliğini artırdık ve hizmet yaygınlığını Türkiye'nin hemen hemen bütün uç noktalarına ulaştırmış olduk. Nereden nüfus kağıdı alınıyorsa vatandaşımız gidecek, oradan rahat bir şekilde pasaportunu ve ehliyetini alabilme kabiliyetine sahip olabilecektir. Bu önemli bir avantajdır. Bir önemli avantaj da vatandaşlarımızın pasaport ve sürücü belgesi için ayrı ayrı birimlere başvurmasına gerek kalmayacak olmasıdır. 2 Nisan'dan itibaren tüm bu işlemler için ilçe nüfus müdürlüklerimize başvuru yapılacak. Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport, sürücü belgesi işlemleri aynı yerde yapılacak olduğu için söz gelimi vatandaşımızın birden fazla belge için başvuru yapması gerektiğinde ayrı ayrı belge sunmak zorunda kalmayacak.” dedi. İçişleri Bakanlığınca yürütülen bazı hizmetlerin yapısında değişiklikler ve sadeleştirmeler yapmayı kararlaştırdıklarını belirterek, bu hizmetler için istenen toplam 2 bin 185 belgeden 754 tanesini kaldırdıklarını, böylece 2016 verileriyle hesapladığında 75 milyon 777 bin Türk lirası tasarruf sağladıklarını ifade eden Soylu, "Bugüne kadar 20 milyon 500 bin yeni kimlik verilmiş oldu. Bu sene hedefimiz de 20 milyondur. Bu sene 40 milyon rakamını nüfusumuzun hemen hemen yarıya yakınını, bu sene tamamlamayı düşünüyoruz” şeklinde konuştu. Emniyet Genel Müdürü Selami Altınok ise bütün bu devir işlemleriyle amaçlananın Emniyet personelini asli görevlerinde kullanmak ve vatandaşların hizmete daha kolay şekilde ulaşmasını sağlamak olduğunu bildirerek, “Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğümüz tarafından pasaport ve sürücü belgeleri iş ve işlemlerinin standartları yükseltilerek yapılacağının verdiği gönül rahatlığı ve huzuru ile bizlerde bu işler için harcadığımız mesai ve konsantrasyonu memleketimizin emniyet ve asayişi, vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğinin arttırılmasına yönlendirerek, bu alanlardaki başarılarımızı arttıracağız. ” dedi. Konuşmaların ardından Bakan Soylu, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı Muhterem İnce, Emniyet Genel Müdürü Selami Altınok ile Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Sinan Güner tarafından protokol imzalandı. Protokolün sonrasında İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya kendisi için hazırlanan pasaport ve sürücü belgesi takdim edildi. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Pasaport ve Sürücü Belgelerine İlişkin İş ve İşlemlerin Devir Töreni gerçekleştirildi

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun katılımlarıyla Pasaport ve Sürücü Belgelerine İlişkin İş ve İşlemlerin Devir Töreni gerçekleştirildi

Pasaport ve Sürücü Belgeleri İşlemlerinin Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne devri ile ilgili bir tören gerçekleştirildi. Törene, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı Muhterem İnce, Emniyet Genel Müdürü Selami Altınok, Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Arif Çetin, Sahil Güvenlik Komutan Vekili Tuğamiral Bülent Olcay, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Sinan Güler ve Genel Müdürlüklerin üst düzey yöneticileri katıldı.

İçişleri Bakanı Soylu törende yaptığı konuşmada, “Bu değişiklik sayesinde hem vatandaşımızın daha hızlı hizmet almasını temin ediyoruz, hem de emniyet teşkilatımızın büro işi yükünü azaltarak asli görevi olan kolluk hizmetlerine daha fazla enerji ve kapasite ayırmasını temin etmiş oluyoruz. Yapılan bu düzenlemeyle pasaport başvuru noktası 503 merkezden 761 merkeze, sürücü belgesi başvuru noktası ise 596 merkezden 690 merkeze çıkmış olacak. Yani vatandaşımızın pasaport ve ehliyet alma noktalarına erişebilirliğini artırdık ve hizmet yaygınlığını Türkiye'nin hemen hemen bütün uç noktalarına ulaştırmış olduk. Nereden nüfus kağıdı alınıyorsa vatandaşımız gidecek, oradan rahat bir şekilde pasaportunu ve ehliyetini alabilme kabiliyetine sahip olabilecektir. Bu önemli bir avantajdır. Bir önemli avantaj da vatandaşlarımızın pasaport ve sürücü belgesi için ayrı ayrı birimlere başvurmasına gerek kalmayacak olmasıdır. 2 Nisan'dan itibaren tüm bu işlemler için ilçe nüfus müdürlüklerimize başvuru yapılacak. Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport, sürücü belgesi işlemleri aynı yerde yapılacak olduğu için söz gelimi vatandaşımızın birden fazla belge için başvuru yapması gerektiğinde ayrı ayrı belge sunmak zorunda kalmayacak.” dedi. İçişleri Bakanlığınca yürütülen bazı hizmetlerin yapısında değişiklikler ve sadeleştirmeler yapmayı kararlaştırdıklarını belirterek, bu hizmetler için istenen toplam 2 bin 185 belgeden 754 tanesini kaldırdıklarını, böylece 2016 verileriyle hesapladığında 75 milyon 777 bin Türk lirası tasarruf sağladıklarını ifade eden Soylu, "Bugüne kadar 20 milyon 500 bin yeni kimlik verilmiş oldu. Bu sene hedefimiz de 20 milyondur. Bu sene 40 milyon rakamını nüfusumuzun hemen hemen yarıya yakınını, bu sene tamamlamayı düşünüyoruz” şeklinde konuştu. Emniyet Genel Müdürü Selami Altınok ise bütün bu devir işlemleriyle amaçlananın Emniyet personelini asli görevlerinde kullanmak ve vatandaşların hizmete daha kolay şekilde ulaşmasını sağlamak olduğunu bildirerek, “Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğümüz tarafından pasaport ve sürücü belgeleri iş ve işlemlerinin standartları yükseltilerek yapılacağının verdiği gönül rahatlığı ve huzuru ile bizlerde bu işler için harcadığımız mesai ve konsantrasyonu memleketimizin emniyet ve asayişi, vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğinin arttırılmasına yönlendirerek, bu alanlardaki başarılarımızı arttıracağız. ” dedi. Konuşmaların ardından Bakan Soylu, İçişleri Bakanlığı Müsteşarı Muhterem İnce, Emniyet Genel Müdürü Selami Altınok ile Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Sinan Güner tarafından protokol imzalandı. Protokolün sonrasında İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya kendisi için hazırlanan pasaport ve sürücü belgesi takdim edildi.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve katilimcimaltepe.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.